سنگ چینی ازنا
سنگ چینی
اکتبر 12, 2021
سنگ اسلب مجموعه البرز
سنگ اسلب
می 17, 2022
سنگ چینی الیگودرز

اسلب سنگ چینی الیگودرز تیره

سنگ چینی الیگودرز

سنگ چینی الیگودرز یکی از سنگ‌های کریستالی ایرانی است که از معادن الیگودرز استان لرستان استخراج می‌شود. این سنگ دارای زمینه سفید رنگ بوده که بر روی آن تعدادی خطوط نامنظم مشکی و طوسی وجود دارد. همچنین این سنگ‌ها بسیار درخشان بوده و در زیر نور نمای بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. همچنین این سنگ‌ها ساب پذیری خوبی دارند. سنگ‌های چینی الیگودرز به شکل اسلب برش خورده و طرح‌های فورمچ و بوک مچ آن بسیار زیبا بوده و طرفداران زیادی دارند. اکثر مهندسین از این مدل سنگ‌ها برای کفپوش رستوران‌ها و تالارهای مجلل استفاده می‌کنند. این سنگ‌ها نور را منعکس کرده و باعث روشن‌تر شدن ساختمان می‌شود.

قیمت سنگ چینی الیگودرز

برای ارزش گذاری بر این محصول متراژ مورد نظر شما عامل اصلی تعیین کننده است. سنگ‌های موجود در مجموعه آتاسنگ بر اساس نیاز شما در ابعاد استاندارد دیوار، کف و نما برش داده می‌شوند. در صورت نیاز به سایز سفارشی محصول نیز می توانید درخواست خود را با همکاران ما در میان بگذارید. عوامل مختلفی بر روی قیمت این سنگ‌ها تاثیرگذار است که از جمله این عوامل می‌توان به طرح و رنگ سنگ، سایز آن، ضخامت سنگ، کیفیت فرآوری آن، سورت بندی سنگ‌ها، نوع برش و فرآوری، نوع و ماهیت سنگ، میزان رگه‌های موجود بر روی سنگ و … اشاره کرد.

این سنگ باتوجه به مشخصه های ممتازی که دارد ، از قیمت خوبی برخوردار است .از جمله موارد موثر برقیمت آن :

  •  سورت

  •  کیفیت و درجه سنگ

  •  بوک مچ و فورمچ آن

  •  سایز و ضخامتش

  •  قد و پای سنگ

  •  روشن و یکدست بودن سنگ

  •  گونیا بودن و لب پر نبودن سنگ

سنگ چینی الیگودرز در تهران

تولید کلیه سنگ چینی الیگودرز از جمله مرمریت با نام های مرمریت کرم دهبید شایان ،زارعی ،چاه مرغی، و انواع مرمریت رنگی و انواع سنگ های چینی ازنا، الیگودرز، نی ریز، قروه انواع تراورتن عباس آباد، دره بخاری، آتیش کوه، حاجی آباد در اندازه های تایل و اسلب در مجموعه کارخانجات و معادن سنگ تولید میشود.

معدن سنگ چینی الیگودرز

سنگ چینی الیگودرز از جمله سنگ‌های پرکاربرد و پرطرفدار ایرانی است. رنگ زمینه‌ای سنگ چینی الیگودرزاز سفید تا مشکی و رنگهای دیگر متغییر بوده و مهم‌ترین مشخصه آن خطوط نامنظمی است که درونش دیده می‌شوند. ظاهر کریستالی و ساب پذیری عالی این سنگ، آن را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در بخش‌های داخلی و خارجی ساختمان تبدیل کرده‌ است. سنگ چینی الیگودرز در زمره سنگهای با کیفیت طبقه بندی می‌شود که علاوه بر کیفیت بالا، از میزان خلوص بالایی نیز برخوردار است. معدن سنگ الیگودرزدر استان لرستان به عنوان یکی از مهم‌ترین معادل سنگ‌های کریستالی یا همان چینی است. بیش از 21 معدن سنگ الیگودرزدر این منطقه قرار دارد . اما باتوجه به معدن و سینه کار در بازار نام‌های مختلفی نیز دارند. سنگ این معدن خالص بوده و رنگ سفید آن سبب شده تا این سنگ نسبت به سنگ‌های چینی دیگر گران‌قیمت‌تر باشد. البته در برخی از معدن سنگ الیگودرزمی‌توان سنگ چینی الیگودرز را به رنگ‌های مشکی و طوسی نیز استخراج کرد.

سنگ چینی الیگودرز و مشخصات آن

سنگ چینی سفید الیگودرز اغلب بصورت اسلب برش داده می شود و طرح های بوک مچ و فورمچ این سنگ بسیار زیبا است. و اکثر مهندسان از طرح های بوک مچ و فورمچ سنگ کریستال سفید الیگودرز برای طراحی و سنگ کف و دیواره های لابی و سنگ کف سالن های مجلل و تالارها استفاده می نمایند. سنگ کریستال سفید الیگودرز سنگی کریستالی است با زمینه‌ی سفید و خطوطی نامنظم طوسی و مشکی که در این سنگ نمایان است. جنس چینی و بلوری این سنگ باعث شده ساب و براقیت بسیارخوبی به خود بگیرد، به طوری که این سنگ انعکاس نور بسیار زیبایی دارد و با وجود آنالیز بسیار ممتاز جز سنگهای کریستال برتر ایران و دنیا محسوب میگردد. این سنگ به واسطه تراکم رنگهای طوسی و سیاه دسته بندی میگردد. با وجود زمینه روشن و کریستالی شکل، بسیار مناسب محیط های کم نور می باشد. براقیت و شفافیت بالا از مهم ترین ویژگی های آن است. ساینده این سنگ اگر ازجنس مرغوب باشد شفافیت آنرا چند برابرخواهد کرد.

سنگ چینی مشکی الیگودرز

سنگ چینی مشکی الیگودرز سنگی است با زمینه‌ی مشکی و خطوطی نامنظم طوسی و سفید در این رنگ سفید نمایان است. جنس چینی و بلوری این سنگ باعث شده ساب و براقیت بسیارخوبی به خود بگیرد، به طوری که این سنگ انعکاس نور بسیار زیبایی دارد و با وجود آنالیز بسیار ممتاز جز سنگهای کریستال برتر رنگی ایران و دنیا محسوب میگردد. این سنگ به واسطه موج ها و نقوش سنگ دسته بندی میگردد. با وجود زمینه تیره و موج های زیبای این سنگ فرآوری آن بصورت بوک مچ و فورمچ بسیار زیبا است. ابعاد تایل کوچک این سنگ زیبایی اسلب و طرح های بوک مچ و فور مچ را نخواهد داشت. براقیت و شفافیت بالا از مهم ترین ویژگی های سنگ چینی مشکی الیگودرز است. ساینده این سنگ اگر از جنس مرغوب باشد شفافیت سنگ چینی مشکی الیگودرز را چند برابر خواهد کرد. سنگ چینی مشکی الیگودرز اغلب بصورت اسلب برش داده میشود. سنگ چینی مشکی الیگودرز نسبت به سایر سنگ های مشابه خارجی و داخلی هم از نظر کیفی و هم از نظر قیمت بسیار مناسب تر است .

کاربرد سنگ چینی مشکی الیگودرز

سنگ چینی مشکی الیگودرز برای نمای داخلی ساختمان، سنگفرش لابی ساختمان، سرویس های بهداشتی، دکوراسیون داخلی اعم از کف و دیوارها مناسب هستند. سنگ چینی الیگودرز طرح های بوک مچ و فورمچ زیبایی دارند که استفاده از این طرح ها میتواند خالق اثری ماندگار در ساختمان گردد.

بهترین سنگ چینی الیگودرز

نامی آشنا که از قدیم در ابعاد مختلف همواره در نمای داخلی و بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گرفته و پس از دورانی از بورسیت بازار، در حال حاضر مجدد به جایگاه خود در ابعاد جدید در حال بازگشت ست که در این بین می‌توان به سایز اسلب آن اشاره کرد. قیمت سنگ اسلب چینی الیگودرز به نسبت از سایر ابعاد ان بیشتر است اما به نسبت از نظر کیفیت و نمایش طرح سنگ، در رده خوبی قرار دارد.

سنگ چینی سفید الیگودرز

سنگ چینی الیگودرز از نوع سنگ‌های کریستالین ماربل ایرانی است. سنگ چینی الیگودرز تم سفید رنگ دارد که تعدادی خطوط نامنظم طوسی و مشکی در این سنگ سفید نمایان است. سنگ چینی الیگودرز ساب پذیری خوبی دارد براقیت زیاد این سنگ باعث انعکاس نور زیاد میگردد. در گذشته سنگ چینی الیگودرز به صورت طولی و عمدتا با عرض های 40 و 20 فرآوری می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی، فرآوری این سنگ با دستگاه های پیشرفته و در اندازه ی اسلب انجام می گردد. تولید سنگ در سایز اسلب بسیار مقرون به صرفه بوده و همچنین نمای زیبای و طرح سنگ در آن بیشتر نمایان می گردد. این سنگ از سینه کارهای مختلفی استحصال و فرآوری میگردد و با نام های مختلف در بازار عرضه میگردد. و در بازار های جهانی این سنگ به نام White Marble معروف است.

ویژگی های سنگ چینی الیگودرز

  • جذب آب بسیار پایین

  •  مقاومت فشاری بالا

  •  تراکم بالا و ساب پذیری مناسب

  •  مقاومت در برابر نور خورشید

  •  رنگ سفید منحصر بفرد

کاربرد سنگ چینی الیگودرز

سنگ چینی الیگودرز برای نمای ساختمان مناسب است ولیکن بدلیل میزان تخلخل بسیار کم و سطح صاف پشت سنگ میبایست در موقع نصب به منظور جدا شدن سنگ نما از گیره های اسکوپ پشت سنگ استفاده کرد. استفاده این سنگ در نمای مناطق بسیارسرد و مرطوب مناسب نیست. از دیگر کاربرد های سنگ چینی الیگودرز استفاده در سنگفرش هال و پذیرایی، سنگفرش آشپزخانه، سنگفرش لابی، سنگ پله و دیواره های داخلی ساختمان و … میباشد. این سنگ بدلیل رنگ روشن ، طرح زیبا و انعکاس نور زیاد در داخل ساختمان مخصوصا طرح بوک مچ و فورمچ آن زیبایی خاصی به ساختمان خواهد بخشید.

سنگ چینی الیگودرز – کاربرد و قیمت سنگ چینی سفید الیگودرز

سنگ چینی الیگودرز از نوع سنگ‌های کریستالین ماربل ایرانی است. سنگ چینی الیگودرز تم سفید رنگ دارد که تعدادی خطوط نامنظم طوسی و مشکی در این سنگ سفید نمایان است. سنگ چینی الیگودرز ساب پذیری خوبی دارد براقیت زیاد این سنگ باعث انعکاس نور زیاد میگردد. در گذشته سنگ چینی الیگودرز به صورت طولی و عمدتا با عرض های 40 و 20 فرآوری می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی، فرآوری این سنگ با دستگاه های پیشرفته و در اندازه ی اسلب انجام می گردد. تولید سنگ در سایز اسلب بسیار مقرون به صرفه بوده و همچنین نمای زیبای و طرح سنگ در آن بیشتر نمایان می گردد. این سنگ از سینه کارهای مختلفی استحصال و فرآوری میگردد و با نام های مختلف در بازار عرضه میگردد. و در بازار های جهانی این سنگ به نام White Marble معروف است. این سنگ شباهت نزدیکی به سنگ کلکته هند از معروف ترین سنگ های دنیا را دارد.

ویژگی های سنگ چینی سفید الیگودرز

  • ضد خش و سایش

  • تخلخل مناسب

  • بوکمچ یا فورمچ بودن سنگ

  • سطح صیقلی و براق

  •  درجه یک

  • ساب پذیری فوق العاده

  • مقاومت فشاری مناسب

  • ثبات رنگ

  •  جذب آب بسیار ناچیز

سنگ پلاک چینی الیگودرز

با اینکه قیمت سنگ چینی سفید الیگودرز بلاتر از قیمت برخی مرمریت ها و تراورتن هاست، همچنان این سنگ یکی از سنگ‌های چینی محبوب ایرانیست. همانطور که از نام آن پیداست متعلق به منطقه الیگودرز از توابع استان لرستان می باشد (گاهی به اشتباه به نام علی گودرز نام برده میشود). با توجه با تقاضای بالای مشتریان گرامی برای تهیه سنگ پلاک چینی الیگودرز، شرکت میکاشیست در کنار برش و فرآوری اسلب اقدام به تولید انواع پلاک چینی سفید الیگودرز نموده است. این سنگ زمینه‌ ای سفید و روشن داشته و اغلب خطوط نامنظم و رگه های طوسی و خاکستری در آن نمایان است. ساب پذیری بالای آن باعث می گردد که به راحتی پولیش شده و پس از فرآوری جلوه ای براق و بسیار زیبا بیابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.